КОНСПЕКТ
ЗАНЯТТЯ З РОЗВИТКУ МОВЛЕННЯ
в молодшій групі на
тему: «Неслухняний Колобок»
Мета: систематизувати знання дітей про знайомі казки та
казкових героїв; спонукати до відтворення напам’ять заклички до сонечка, розвивати вміння зв’язно відповідати на запитання, висловлювати свою думку; збагачувати
словниковий запас словами-назвами малят свійських тварин, спонукати до
діалогічного мовлення, виховувати повагу до співрозмовника.
Матеріал: Дід, Баба, Колобок, клубочок ниток, іграшка Мавпочка,
торбинка з казками, сніжний тунель, звукозаписи голосів домашніх тварин та
щебетання птахів, розвивальні завдання на комп’ютері «Малюки домашніх тварин»
та «Що переплутав художник».
ХІД ЗАНЯТТЯ
(Звучить запис: кукурікає півень, собака гавкає, мукає корова)
Вихователь: Діти, ви чуєте, що тут таке? Давайте ми
тихенько присядемо і послухаємо.
(Вихователь тримає в руках ляльки Діда і Бабу і відтворює
діалог)
У хатинці біля граба,
Жили собі дід і баба.
Баба
Я сьогодні рано встала,
В хаті чисто все прибрала,
Встигла колобка спекти,
Ой, які в нього боки!
Дід
А рум’яний, а смачний!
Баба
Язика не проковтни!
Дід
Та я тільки подивився,
Цілу ніч він мені снився!(Баба ховається)
Хай простигне, все гаразд,
Скоро гості будуть в нас.(Ховається дід, зникає колобок)
Баба
Ой, лишенько! Діду! Діду!
Дід
Що горить? Де горить?
Баба
Та не горить! Колобок кудись зник!
Лиш би десь не забарився,
В рів упав, чи заблудився.
Чого доброго, в Лисиці
Опиниться на язиці!
Ойойой! (Плачуть)
Вихователь: Дітки, ви чули як дідусь з
бабусею плачуть, журяться?
Яка небезпека
чекає на неслухняного Колобочка в лісі? (Може
заблукати, може його зїсти будь-хто із звірів, адже він духмяний і смачний).
А яка зараз
пора року? (Весна) Тепло чи холодно
надворі? (Холодно!)
Правильно! А
що може трапитись з Колобочком в таку холодну пору? (Колобочок
може простудитися, захворіти, може замерзнути, може закотитися в глибокий рів
або загрузнути в кучугурі, адже снігу он як багато.)
А що тоді буде
з дідусем і бабусею? Діти, чим ми можемо їм допомогти? (Швидше знайти нашого Колобочка, поки він не потрапив у біду)
А як ми будемо
його шукати? В лісі темно і страшно, ще й сонечко заспало. Вже кілька днів не з’являється на небі.
Давайте ми його покличемо. Разом промовимо закличку до сонечка.
Сонечко, сонечко,
Глянь нам у віконечко,
Усміхнись, усміхнись.
До діток малесеньких
Своїм ясним личеньком
Повернись, повернись.
Вихователь: Прокинулось наше сонечко,
засяяло! Стало надворі тепло і ясно. І настрій зразу став веселішим. Тож
вирушаймо швидше в дорогу. А не заблукати нам допоможе ось цей чарівний
клубочок. Діти, дорога буде нелегка. В лісі є багато перешкод. Ви готові їх
подолати? – ТАК! Тоді добре.
Ти котись, котись клубочок
Попереду у лісочок
Поможи нашим малятам
Колобочка врятувати!
(Звучить запис щебетання птахів)
Вихователь: Ось ми з вами потрапили до
лісу.
Погляньте, хто тут такий сумний сидить на пеньочку? (Мавпочка). Мавпочко, чому ти зажурилася?
Вона каже, що вчиться у Лісовій школі і вчителька дала завдання вивчити, як
називаються малята свійських тварин. Мавпочці ніяк не вдається запам’ятати. Давайте
допоможемо їй. (Діти переглядають відеозапис «Малюки свійських тварин»)
Дітки корови – телята
кози – козенята
коня – лошатко
вівці – овечки й баранці
качки – каченята
свині – поросята
курки – курчата
гуски – гусенята
індички – індичата
кішки – кошенята
собачки – цуценята
кролика – кроленята
мишки - мишенята
Молодці, допомогли
Мавпочці. Поглянемо, куди тепер нас клубочок привів.
Біля хатинки
Лісовичка клубочок зупинився. Може сюди наш Колобочок закотився? Ні, немає
його, тільки якась торбинка є, а в ній якісь дивні казочки. Мабуть тут чаклунка
побувала і казочки переплутала, щоб Лісовичок не зміг їх лісовим звірятам
розповідати. Давайте виправимо всі помилки.
Ось
послухайте:
Жили собі півник Голосисте Горлечко та двоє кошенят Мур та М’яв.
Курочка Ряба знесла помідор.
Взяв дід лопату, скопав грядку велику та й посадив капусту.
Вкрала Лисичка Ведмедика та й несе його за темні ліси, за високі гори, по
каменю мосту на своєму хвосту.
Хто, хто в зайчиковій хатці сидить? А Сорока з печі:-Я Сорока-білобока.
Йшов дід лісом, а за ним собачка, та й загубив дід шапку.
Вихователь: Молодці, дітки, допомогли
Лісовичку.
А тепер давайте
трішки відпочинемо і пограємо гру
«Колобок». Правила гри: одна дитина
колобок, інша вовк або лисичка. Під музику ловлять колобка, який бігає навколо
стільця.
Вихователь: - Ідемо за клубочком далі.
Ой, постривайте, хтось по Viber нам телефонує. Це ж Зайчик – лісовий художник. Він каже,
що малював різні картини для звірят, але зла чаклунка все переплутала і картини
вийшли неправильні і смішні. Давайте допоможемо Зайчику-художнику і виправимо
їх.
(Діти виконують розвивальні
завдання на комп’ютері)
Вихователь: А тим часом наш клубочок покотився і біля сніжного
тунелю зупинився. Може Колобочок у тунель закотився? (Діти пролізають у тунель ) Ось де наш стрибунець! Давайте я віддам
його дідусеві з бабусею.
Які ж ви,
малята молодці! Стільки добрих справ зробили. Втомились напевне дуже. Тож
давайте присядемо і трішки відпочинемо, розкажемо, кому ми сьогодні допомогли.
-
Дідусеві і бабусі
повернули Колобочка.
-
Лісовичку виправили
казочки.
Немає коментарів:
Дописати коментар