Конспект заняття з розвитку мовлення для молодшої групи на тему: "У пошуках сторінок"


Конспект заняття
з розвитку мовлення і культури  мовленнєвого спілкування для молодшої групи на тему: «У пошуках сторінок»
    Мета. Розвивати увагу, пам’ять, зв’язне мовлення, мислення; активізувати у
мовленні дітей слова, пов’язані з літературою, розкрити значення  слова «бібліотека»; формувати уміння відтворювати зміст казки за серією картинок, відповідати на запитання вихователя повними реченнями; виховувати культуру спілкування,  шанобливе,  дбайливе ставлення до книги та  інтерес до неї.
     Матеріал: книжка без сторінок, 3 окремі сторінки, іграшкові герої казок, набір ілюстрацій з казки «Колобок», Рукавичка, паперові герої з казки «Рукавичка», магнітна дошка.
Хід заняття
Вихователь:    Діти, сьогодні у бібліотеці нам з вами подарували дуже гарну і цікаву книжечку. Погляньте, яку гарну вона має обкладинку, називається вона «Читалочка для малят». А ви знаєте, що таке бібліотека?  (Діти відповідають) У кожному місті, містечку й селі є будинок де зберігається дуже багато різних книг. Там можна взяти кілька з них на певний час додому, почитати і повернути назад у належному стані. Це місце називається бібліотека.
   Давайте тепер відкриємо нашу книжечку.
Вихователь розкриває книгу, а там немає сторінок.

Вихователь: Ой, погляньте, а де ж сторіночки з книги( зникли)

Вихователь. Чому вони зникли? (Варіанти відповідей дітей.)
Вихователь. Наші діти останнім часом дивляться дуже багато мультфільмів, а книжечок майже не читають. Тому сторіночки образилися й пішли від нас. Як же їх повернути?
(Діти висувають свої припущення. Скласти нові казки. Пошукати у бібліотеці. Попросити їх ласкаво, щоб повернулися.)
Вихователь. Ми поїдемо на пошуки сторінок у Казкову Країну. Ви згодні?
Діти. Так, згодні.
(Діти тримаються один за одного, роблять поїзд і під музику рухаються по кімнаті)
Діти підходять до першої зупинки. Там сидять герої казок.
Вихователь: Давайте, дітки, зупинимося. Тут хтось є. Можливо вони знають, де наші сторіночки. Погляньте, це герої казок, але сумненькі чомусь. Звірята  заплуталися і забули, з яких саме казочок вони є. Давайте їм допоможемо.
                Вправа-гра «З якої казки цей герой»
Вихователь знаходить одну із сторінок
Вихователь: Вирушаємо далі до наступної зупинки. Гляньте, хто тут сидить. (Колобок) Тут якась записка лежить і набір картинок. Нам потрібно з них послідовно викласти зміст казочки.
Дидактична гра «Збери казку»
 Діти викладають картинки послідовно, відповідно до змісту казки і супроводжують свої дії розповіддю.
Вихователь знаходить ще одну сторінку.
Фізкультхвилинка
За казками ми пішли,
Не одразу їх знайшли!
Ніжками ми тупали,
Кулачками стукали.
Пам’ятають казки нас,
Нахилились ми на «раз».
А на «два» ми піднялись,
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли.
Наші казочки знайшли.
(Діти виконують відповідні рухи.)

Вихователь: Вирушаємо до наступної зупинки. Яка гарна рукавичка лежить. Всі знаєте цю казочку? Які звірятка там заховались? (Вихователь виймає з рукавички різних паперових звірят і прикріплює на магнітну дошку)
Дидактична гра «Кого не вистачає?»
(Діти заплющують очі, вихователь забирає одне звірятко з магнітної дошки, діти відгадують, кого саме)
В рукавичці вихователь знаходить ще одну сторінку.
Вихователь: Всі сторіночки знайшлися, тепер можемо повертатися додому, і прикріпити їх до нашої книжечки.
(Діти роблять поїзд і повертаються, скріплюють сторінки)

Вихователь: Тепер давайте запам’ятаємо правила дружби з книгами:
Сторінки не загинайте!
Є закладки — пам’ятайте!
Обкладинки надягайте!
Під час їжі не читайте!
Брудними руками книжок не беріть!
Тоді вони з нами будуть дружить!

Підсумок заняття
1.    Що таке бібліотека?
2.    Чому сторіночки втекли з книжечки?
3.    Де від нас ховалися сторінки ?
4.    Як треба поводитися з книгами, щоб вони з нами дружили?

Матеріали для заняття
Сторінки книги








Немає коментарів:

Дописати коментар