ЦІКАВА МАТЕМАТИКА
Поради батькам
щодо логіко- математичного
Настає пора літніх відпусток, і наші малюки більше
часу проводитимуть з батьками, а не в дошкільному закладі. Однак переривати
освітній процес не варто. Подаємо поради батькам, як у невимушеній, ігровій
формі домашнього повсякдення розвивати і навчати своїх малят.
Навчання дошкільника математики - це передусім
формування логіко-математичної компетентності - тобто вміння застосовувати
знання у повсякденному житті. Адже «математика» оточує нас повсюди, це і має
показати та пояснити дорослий малюку, зацікавлюючи його і підтримуючи стійкий
інтерес до цієї захопливої, зовсім не «сухої» науки.
Пропонуємо декілька порад батькам про те, як можна
розвивати логіко-математичне мислення дитини у невимушеній «домашній»
обстановці, під час повсякденного спілкування.
«МАТЕМАТИЧНІ»
ПОРАДИ НА ЩОДЕНЬ НА ПРОГУЛЯНЦІ
Звертайте увагу дитини на цифри на будинках, машинах,
рекламних щитах, вивісках. Називайте малюкові цифри, які бачите, і просіть, щоб
він їх повторив. Для цього пограйте у гру «Відлуння». Наприклад: « Я скажу
чотири, а ті повториш за мною двічі ( тричі..)». Така гра сприятиме закріпленню
навичок лічби, розвитку уваги.
«У КІМНАТІ»
• Коли дитина просить, щоб ви почитали
їй улюблену казочку запропонуйте їй знайти відповідну сторінку за номером ( від
1 до 10 ).
• Якщо ви зібралися пересадити
кімнатні квіти, запропонуйте дитині взяті та підібрати горщики відповідного
розміру, полічити їх, скласти їх в оди за принципом мотрійки.
• Заохочуйте дитину самостійно
організовувати свій ігровий простір Наприклад. Запропонуйте гру «Кафе». Нехай
малюк сам підготує необхідні атрибути. А ви, відвідуючи «кафе» свого малюка, на
забувайте хвалити його старанність.
«НА КУХНІ»
• Під час приготування обіду
спонукайте малюка лічити овочі та фрукти.
• Попросіть перебрати квасолю та
горох у різні ємкості. Це завдана розвиватиме вміння дитини класифікувати
предмети, а також дрібну моторику та сенсорику.
• Приготування вареників - цікава і
захоплива справа, тож нехай ваш малюк допомагає їх ліпити, при цьому лічить,
скільки він зробив сам, скільки ви, а скільки разом.
• Коли варите кашу, запропонуйте
малюкові умовною міркою відміряти крупу. Можете проводити гру «Магазин», тобто
«купувати» у дитини певні продукти.
• З чистих губок для миття посуду
нехай дитина збудує будиночок, якщо вдається, то нехай сконструює кілька
поверхів, а потім їх полічить.
• Пропонуйте маляті шукати на кухні
предмети, схожі за формою на прості геометричні фігури, і називати їхнє
місцерозташування. Наприклад «Мілка тарілка схожа на круг. Знаходиться на
другій поличці зверху, в шухляді, біля чайника ».
«В ПРИРОДІ»
• Виїжджаючи з дітьми на природу (на
берег річки, озера,моря) можна полічити, хто знайшов більше камінчиків. Цікаво
буде оголосити конкурсна віднайдення найменшого чи найбільшого камінчика.
• Камінчики можна розфарбувати
фарбами, восковими олівцями.
• Малеча полюбляє кидати камінчики у
воду. Позмагайтеся і покидайте їх на дальність: хто кинув далі, хто ближче.
• 3 шишок, каштанів, камінців,
листочків, гілочок попросіть дітей викластиякусь геометричну фігуру, порівняти,
яких матеріалів використанобільше.
• Залучайте дітей до ігор: «Скільки
кроків до дерева?», «Який листочок більше?»
• Під час спостережень за деревами
спонукайте дитину лічити кроки до дерева, порівнювати за величиною, знайти
найвищий дуб, обійняти найтовстіше дерево.
Як бачите, розвивати логіко - математичне мислення
вашого малюка цікаво і
цілком доступно у домашніх умовах. Крім того, всі наведені завдання сприяють
формування не лише відповідних математичних вмінь але й загальної життєвої
компетенції дитини, розширюють її світогляд та закріплюють набуті знання з
інших галузей.
Немає коментарів:
Дописати коментар